Tuesday, March 31, 2009

Jawapan Pada Persoalan.

Jawapan.

1. Ini bukan syarikat skim cepat kaya tetapi syarikat jualan lansung (AJL 931489) yang menggunakan sistem e-dagang iaitu jual beli produk dan servis melalui sistem elektronik seperti internet dan komputer.


2. Perniagaan ini memerlukan komitmen dan usahawan perlulah komited untuk berjaya. Dalam dunia ini setiap kejayaan perlu didahului dengan usaha. Tiada jalan singkat untuk berjaya.


3. Syarikat ini mempunyai banyak produk, produk ini terdiri daripada produk Kesihatan, Penjagaan Diri, Sistem Pendidikan, Kegunaan Rumah, Aksesori dan Produk virtual. Produk syarikat sudah mempunyai Sijil Halal yang dikeluarkan oleh JAKIM.


4. Pada pendapat saya, syarikat ini tidak melanggar hukum agama kerana Persatuan Pengguna Islam Malaysia juga menyokong syarikat ini dengan mengeluarkan Anugerah Perusahaan Berwawasan Muslim 2008 pada tahun lepas (2008).


5. Nama syarikat ini adalah Uptrend Network SDN. BHD. Syarikat mempunyai lesen untuk beroperasi. No lesen syarikat adalah AJL 931489.

6. Saya merupakan partner bisnes kepada N D Lala.



Akhir sekali, jutaan terima kasih kepada pengirim-pengirim email. Saya tahu banyak lagi yang di luar sana masih ragu- ragu lagi dengan e- dagang kerana saya sendiri pernah meragui perniagaan ini. Tetapi hari ini saya tidak lagi meragui kerana ianya sudah sedia terbukti. Sekira pembaca blog ini mempunyai soalan lagi, boleh email kan pertanyaan pada saya di alim.mas@gmail.com

2 comments:

BUANG EGO UNTUK BERJAYA

BUANG EGO UNTUK BERJAYA

Lumiglow

Lumiglow

Coffee X'sotika

Coffee X'sotika

HerbaVescent

HerbaVescent

Antioxidant Alkaline

Antioxidant Alkaline

Our Product

Our Product